Ако си търсите сървър, в който да играете...
Последно добавени сървъри:
1. [Amore-Cs]*Dust2*Respawn[Army-Ranks]
109.120.247.3:27017
de_dust2
играчи: 17/31
de_dust2 cs map
2.
CS-BULGARIA#[Respawn+ArmyRanks]
93.123.18.50:27016
de_dust2И: 7/32
3.
[Amore-Cs]*Dust2*Respawn[Army-Ranks]
109.120.247.3:27017
de_dust2И: 17/31
4.
ShellArena [D2Only] Massacre
93.123.18.4:27015
de_dust2И: 20/32
93.123.18.7:27017 NRG-GAMING DUST2RESPAWN[Army-Ranks] de_dust2 20/32 de_dust2 cs map
79.124.56.93:27015 CSPORTAL-BG.IN # Just Respawn 24/7 de_nuke32 16/31 de_nuke32 cs map
93.123.18.51:27018 CS-UK.INFO # DeathRun 4Fun[New Maps] deathrun_arctic 9/21 deathrun_arctic cs map

Статии › Zbot за начинаещи

Превод: iVoka (Ивомир Петров).

В тази статия ще научите всичко за Zbot - как да го инсталирате, пуснете, както и някои полезни команди + още...

Съдържание на статията

Инсталация на Zbot

1. Изтегли ботовете
Zbot_1.6.zip

Добра идея е да направите резервно копие на текущите си настройки за всеки случай. Изберете си - копирайте цялата папка cstrike някъде, или само файла "liblist.gam" защото в него се правят промените.

2. Разархивирайте
Появява се папка cstrike, копирайте я във вашата директория, където ви е инсталиран CS-а. Заместете съществуващата папка cstrike.

3. Почвайте да играете
Това е. Инсталирахте си успешно Zbot! Сега стартирайте Counter-Strike, направете "New Game". След това ще трябва да добавите ботовете в играта. За да направите това, използвайте или конзолата, или натиснете копчето "H". Като го натиснете ще ви излезе командно меню, откъдето избирате какви ботове да добавите (теро, контра) трудността им и т.н.
Ако предпочитате конзолата, командите за нея са дадени по-надолу в статията.

Когато за пръв път влезе бот, Zbot ще анализира картата. Така автоматично се създават така наречените waypoints. Анализирането отнема от 10сек. до 5 минути, в зависимост колко голяма е картата. Когато приключи процеса, Zbot ще рестартира картата и вече сте готови за игра!
Zbot Analyzing map


Команди за Zbot

1. Промяна на бутона за командното меню
По подразбиране командното меню се извиква от бутона "H". За да го промените, отворете конзолата и напишете:

bind "button" "+commandmenu"
unbind "H"

2. Команди за ботовете

BOT CONTROL

bot_add bot_add_t bot_add_ct

С по-горните команди се прибавят ботовете. "bot_add" ще добави бот към отбора, посочен от "bot_join_team" cvar. "bot_add_t" и "bot_add_ct" кара бота да се присъедини към съответния отбор.

bot_kill <name, "all">

Тази команда приема името на бота или думата "all" - като при нея убива всички ботове.

bot_kick <name, "all">

Тази команда приема името на бота или думата "all" - като при нея киква всички ботове.

bot_knives_only
bot_pistols_only
bot_snipers_only
bot_all_weapons

Тези команди са шорткъти които нагласят bot_allow_* cvars съответно.

BOT Контрол

bot_difficulty [0-3]

Този cvar определя трудността на всички новосъздадени ботове (вече добавените ще си останат със трудността, при която са били създадени). 0 = лесно, 1 = нормално, 2 = трудно, 3 = експерт. Стойности по-големи от 3 са автоматично понижени на 3.

bot_quota <minimum number of bots>

Нагласяйки този cvar на ненулева стойност ще накара дадения брой ботове да бъдат добавени в играта. Ако бот бъде кикнат, нов бот се добавя за да запълни квотата. За да деактивирате квотата, нагласете я на 0.

bot_prefix <string>

Посочения <string> ще бъде префикснат към името на всички, добавени в последтвие, ботове. Това е полезно за "clan-tagging".

bot_join_team [ct, t, any]

Определя към кой отбор да се присъединяват ботовете.

bot_join_after_player [0,1]

При ненулева стойност, ботовете ще чакат да се присъедини поне 1 човек, за да влязат и те.

bot_allow_pistols
bot_allow_shotguns
bot_allow_sub_machine_guns
bot_allow_rifles
bot_allow_machine_guns
bot_allow_grenades
bot_allow_snipers
bot_allow_shield

Всички команди от типа "bot_allow" могат да бъдат 0 или 1. При 0, ботовете няма да си купят или да използват дадения тип оръжие.

bot_allow_rogues [0,1]

При стойност 1, позволява на ботовете от време на време да стават немирни. Rogue ботовете просто вървят и стрелят и отговарят на всички радио команди с "Negative".



NAVIGATION MESH EDITING
Всяка от следните bot_nav_ команди действа на навигационния mesh, позволявайки ръчно настройване на автоматично научените данни. Препоръчително е командите да се бинднат към някои копчета за по-лесно редактиране.
ВНИМАНИЕ: Няма "undo" действие (връщане на зад). Запазвайте си navigation mesh-овете често.

bot_nav_mark
Маркира текущо избраната nav area за по-късни операции.

bot_nav_delete
Изтрива маркираната nav area.

bot_nav_split
Разделя маркираната nav area на две нови nav area-и, заедно с бялата split линия.

bot_nav_merge
Съединява маркираната nav area със предишно маркираната nav area в нова, единична nav area. Съединяването ще настъпи само ако двете area-и са в еднакъв размер по merge линията.

bot_nav_connect
Създава еднопосочна връзка от маркираната area към текущо избраната area, казвайки на ботовете, че могат да ходят от маркираната area до избраната area. За повечето area-и, ще искате да свържете area-ите и в двете посоки. Въпреки това, за някои "jump down" area-и, ботовете могат да се движат еднопосочно, и не могат да се върнат на другата.

bot_nav_disconnect
Дискънектва Всички връзки от текущо маркираната area с текущо избраната area.

bot_nav_begin_area
bot_nav_end_area
Тези две команди позволяват създаването на нови nav areas. "bot_nav_begin_area" маркира ъгъла на area-та. "bot_nav_end_area" маркира срещуположния ъгъл на area и я създава. За да откажете операцията, пуснете "bot_nav_begin_area" командата отново.

bot_nav_splice
Създава нова nav area между маркираната в момента area и текущо избраната area, като свързва новата ареа бидирекционално. Тази команда е особено полезна за създаване на преливачи nav area-и.

bot_nav_crouch
Обозначава избраната area като"crouch", изисквайки ботовете да пълзят (клекнат) за да минат през нея.

bot_nav_jump
Обозначава маркираната като "jump". Това подсказва на ботовете, че трябва да скочат за да прекосят аrea-та.

NAVIGATION MESH PROCESSING
bot_nav_analyze
Анализира навигационния mesh за да определи Approach Points и Encounter Spots. Това може да отнеме няколко минути, в зависимост от размера и сложността на картата.
БЕЛЕЖКА: Тази команда изисква един бот да бъде в играта. Препоръчителната процедура е да запазите mesh-а, да добавите бот и бързо да въведете bot_analyze.

bot_nav_save
Запазва текущия navigation mesh на диска. Навигационния mesh ("nav" файл) е автоматично именуван съответно името на картата. Например, ако картата е de_dust.bsp, nav файла ще бъде de_dust.nav.

bot_nav_load
Изчиства текущия navigation mesh, и го зарежда от диска.

NAV MESH EDITING
bot_nav_edit [0,1]
Нагласяйки този cvar на 1 позволява ръчно настройване на навигазионния mesh на ботовете. След като е активиран edit режима може да се ползват bot_nav_* командите.

bot_nav_zdraw <height value>
Тази стойност определя колко високо над земята да се рисуват "nav mesh"-овете под nav edit режима. Ако терена е много неравен, може да бъде полезно увеличичаването на тази стойност от 10 до 15. По подразбиране е 4.

bot_quicksave [0,1]
При стойност 1, фазата на анализиране на картата ще бъде прескочена. Това е полезно при ръчното настройване на nav файловете. Забележете, че без анализа, ботовете няма да се оглеждат наоколо както трябва.

DEBUGGING - дебъгване
bot_walk [0,1]
Форсира всички ботове да ходят (забранява бягането).

bot_stop [0,1]
При стойност единица всички ботове ще спрат да се движат и да отговарят.

bot_show_nav [0,1]
При стойност единица nav mesh-а се очертава покрай всеки бот.

bot_show_danger [0,1]
При стойност единица, "danger" във всяка nav area е очертан като вертикална линия. Сините линии представляват опасност за CT-тата, а червените - за Т-тата.

bot_traceview <value>
Ползва се за вътрешно дебъгване на bot навигацията.

bot_debug <value>
Ползва се за вътрешно дебъгване на боведението на ботовете.


MISC
bot_about
Показва версията и информация за автора на ботовете

bot_goto_mark
Кара един бот от картата да се придвижи към центъра на маркираната в момента area. Това е полезно за тестване на проходимостта на специфични части на navigation-ния mesh.

Деинсталация на Zbot

Ако сте направили резервно копие на liblist.gam просто го преместете обратно в /cstrike папката и заменете текущия. Ако не сте направили бекъп, отворете liblist.gam с wordpad/notepad.

gamedll "dlls\zbotcz.dll"

Заменете този ред с

gamedll "dlls\mp.dll"

Запазете и затворете Wordpad/Notepad. Деинсталацията е приключена. Въпреки това, файловете на Zbot са все още там, но не се използват. Така че ако искате да инсталирате отново Zbot, направете обратното на ънинстал процедурата.



Protected by Copyscape Duplicate Content Detector