[Tutorials] [BG] SAMP Scripting - 2

Раздел за уроци, свързани със скриптирането при SA:MP
Post Reply
User avatar
zepfiz
Потребител
Потребител
Posts: 5
Joined: 24 Nov 2018, 16:15

[Tutorials] [BG] SAMP Scripting - 2

Post by zepfiz »

Във втория урок ще ви науча как да си направите регистрационна/логин система. (Ще използваме вече направена, но ще ви я обясня).
Миналия урок: viewtopic.php?f=260&t=176738

Ще използваме ето тази система: https://forum.sa-mp.com/showthread.php?t=273088


[*]Как да изтеглим Y_INI ?[/b]
Влезте в този линк - https://github.com/pawn-lang/YSI-Includes/releases и го изтегляте, като отворите файла гледате папките първата ще е pawno отваряте я, също отваряте вашата в папката на сървъра ви, копирате каквото има в WinRAR-a и го слагате в вашия сървър същата папка.
Да започваме!
Стъпка 1:
Добавете Y_INI в началото на скрипта

Code: Select all

#include <YSI\y_ini>
Стъпка 2:
Добавете диалозите който ще използваме след малко

Code: Select all

#define DIALOG_REGISTER 1
#define DIALOG_LOGIN 2
#define DIALOG_SUCCESS_1 3
#define DIALOG_SUCCESS_2 4
Стъпка 3:
Добавете къде ще се "складират" файловете.

Code: Select all

#define PATH "/Users/%s.ini"
Стъпка 4:
Добавете цветове ако искате. Тези са примерни

Code: Select all

#define COL_WHITE "{FFFFFF}"
#define COL_RED "{F81414}"
#define COL_GREEN "{00FF22}"
#define COL_LIGHTBLUE "{00CED1}"
Стъпка 5:
Ще използваме enum, за да запише нашите "променливи" (така беше превода в гугъл) :D

Code: Select all

enum pInfo
{
    pPass,
    pCash,
    pAdmin,
    pKills,
    pDeaths
}
new PlayerInfo[MAX_PLAYERS][pInfo];
Стъпка 6:
Ще използваме функция да зареди това отгоре което написахме :D

Code: Select all

forward LoadUser_data(playerid,name[],value[]);
public LoadUser_data(playerid,name[],value[])
{
    INI_Int("Password",PlayerInfo[playerid][pPass]);
    INI_Int("Cash",PlayerInfo[playerid][pCash]);
    INI_Int("Admin",PlayerInfo[playerid][pAdmin]);
    INI_Int("Kills",PlayerInfo[playerid][pKills]);
    INI_Int("Deaths",PlayerInfo[playerid][pDeaths]);
    return 1;
}
Стъпка 7:
Ще използваме тази "сток" функция за да вземе нашия "PATH"

Code: Select all

stock UserPath(playerid)
{
    new string[128],playername[MAX_PLAYER_NAME];
    GetPlayerName(playerid,playername,sizeof(playername));
    format(string,sizeof(string),PATH,playername);
    return string;
}
Обяснение: Това от стъпка 5 до 7. Създаваме система която да направи файл в който ще се записва вашата информация. Стъпка 6 зарежда вашия файл. Стъпка 7 взима информацията ви, като парола, админ, убиване, умирания, и пари и я създава като файл.


Стъпка 8:
Това е малко сложно просто го добавете.

Code: Select all

stock udb_hash(buf[]) {
    new length=strlen(buf);
    new s1 = 1;
    new s2 = 0;
    new n;
    for (n=0; n<length; n++)
    {
       s1 = (s1 + buf[n]) % 65521;
       s2 = (s2 + s1)     % 65521;
    }
    return (s2 << 16) + s1;
}
Това прави вашата парола на някакви символи като "asdjiYsiamd" или само цифри. Паролата ви се запазва като такова, но машината го чете като вашата истинска парола. (По просто обяснение: Паролата ви е "pass123" машината ще я направи на "AfuIlsASF3" или нещо от сорта за да може хакерите да не ви разберат паролата но вие ще си ползвате pass123)

Стъпка 9:
Така отивате на "OnPlayerConnect" и слагате:

Code: Select all

if(fexist(UserPath(playerid)))
    {
        INI_ParseFile(UserPath(playerid), "LoadUser_%s", .bExtra = true, .extra = playerid);
        ShowPlayerDialog(playerid, DIALOG_LOGIN, DIALOG_STYLE_INPUT,""COL_WHITE"Login",""COL_WHITE"Type your password below to login.","Login","Quit");
    }
    else
    {
        ShowPlayerDialog(playerid, DIALOG_REGISTER, DIALOG_STYLE_INPUT,""COL_WHITE"Registering...",""COL_WHITE"Type your password below to register a new account.","Register","Quit");
    }
Тук малко е объркано, цялото трябва да изглежда ето така:

Code: Select all

public OnPlayerConnect(playerid)
{
    if(fexist(UserPath(playerid)))
    {
        INI_ParseFile(UserPath(playerid), "LoadUser_%s", .bExtra = true, .extra = playerid);
        ShowPlayerDialog(playerid, DIALOG_LOGIN, DIALOG_STYLE_INPUT,""COL_WHITE"Login",""COL_WHITE"Type your password below to login.","Login","Quit");
    }
    else
    {
        ShowPlayerDialog(playerid, DIALOG_REGISTER, DIALOG_STYLE_INPUT,""COL_WHITE"Registering...",""COL_WHITE"Type your password below to register a new account.","Register","Quit");
    }
    return 1;
}
Така, ще използваме функцията "fexist" да търси файла който машината трябва да създаде, където ни е всичката информация. Ако файла го има, ще ни даде да се логваме(логин) ако го няма, ще ни даде диалога за да се регистрираме.

Стъпка 10:
Намерете OnPlayerDialogResponse изтрийте го за по лесно и поставете това:

Code: Select all

public OnDialogResponse(playerid, dialogid, response, listitem, inputtext[])
{
    switch( dialogid )
    {
        case DIALOG_REGISTER:
        {
            if (!response) return Kick(playerid);
            if(response)
            {
                if(!strlen(inputtext)) return ShowPlayerDialog(playerid, DIALOG_REGISTER, DIALOG_STYLE_INPUT, ""COL_WHITE"Registering...",""COL_RED"You have entered an invalid password.\n"COL_WHITE"Type your password below to register a new account.","Register","Quit");
                new INI:File = INI_Open(UserPath(playerid));
                INI_SetTag(File,"data");
                INI_WriteInt(File,"Password",udb_hash(inputtext));
                INI_WriteInt(File,"Cash",0);
                INI_WriteInt(File,"Admin",0);
                INI_WriteInt(File,"Kills",0);
                INI_WriteInt(File,"Deaths",0);
                INI_Close(File);

                SetSpawnInfo(playerid, 0, 0, 1958.33, 1343.12, 15.36, 269.15, 0, 0, 0, 0, 0, 0);
                SpawnPlayer(playerid);
                ShowPlayerDialog(playerid, DIALOG_SUCCESS_1, DIALOG_STYLE_MSGBOX,""COL_WHITE"Success!",""COL_GREEN"Great! Your Y_INI system works perfectly. Relog to save your stats!","Ok","");
            }
        }

        case DIALOG_LOGIN:
        {
            if ( !response ) return Kick ( playerid );
            if( response )
            {
                if(udb_hash(inputtext) == PlayerInfo[playerid][pPass])
                {
                    INI_ParseFile(UserPath(playerid), "LoadUser_%s", .bExtra = true, .extra = playerid);
                    GivePlayerMoney(playerid, PlayerInfo[playerid][pCash]);
                    ShowPlayerDialog(playerid, DIALOG_SUCCESS_2, DIALOG_STYLE_MSGBOX,""COL_WHITE"Success!",""COL_GREEN"You have successfully logged in!","Ok","");
                }
                else
                {
                    ShowPlayerDialog(playerid, DIALOG_LOGIN, DIALOG_STYLE_INPUT,""COL_WHITE"Login",""COL_RED"You have entered an incorrect password.\n"COL_WHITE"Type your password below to login.","Login","Quit");
                }
                return 1;
            }
        }
    }
    return 1;
}
Няма да използваме "if" ще използваме cases. Защото е по бързо. Функцията (!response) прави това, че ако първия бутон не е натиснат ще изкара играча от сървъра. if(!strlen(inputtext)) е функция която ако нищо си написал в полето ще те изпрати към друг диалог, където ще пише че е неправилна парола. Във "DIALOG_LOGIN" ако сте кликнали бутона за изход, или quit. Ще ви изкара от сървъра. Ако паролата е вярна, машината ще зареди файла ви с информация, и ще влезете в сърърва. Ако има въпроси моля питайте.

Стъпка 11:
На функцията OnPlayerDisconnect добавете това:

Code: Select all

public OnPlayerDisconnect(playerid, reason)
{
    new INI:File = INI_Open(UserPath(playerid));
    INI_SetTag(File,"data");
    INI_WriteInt(File,"Cash",GetPlayerMoney(playerid));
    INI_WriteInt(File,"Admin",PlayerInfo[playerid][pAdmin]);
    INI_WriteInt(File,"Kills",PlayerInfo[playerid][pKills]);
    INI_WriteInt(File,"Deaths",PlayerInfo[playerid][pDeaths]);
    INI_Close(File);
    return 1;
}
Това ще запише какво сте правили в сървъра, ако някой ви е дал админ, ще запише новия админ, ако сте спечелили повече пари, ще запише новите/спечелените пари и като цяло всичките пари в едно. Ще запише умиранията ви ако сте умирали в игра, ще запише и убиванията ако сте убивали в игра.

Стъпка 12:
На функцията OnPlayerDeath изтрийте и добавете това:

Code: Select all

public OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason)
{
    PlayerInfo[killerid][pKills]++;
    PlayerInfo[playerid][pDeaths]++;
    return 1;
}
Това прави че ако сте умрели, ще запише умиранията на човека който убихте като +1 и вашите убиванията като +1


Това е.

Това ми отне 1 час да го направя :D


Last bumped by zepfiz on 14 Jun 2020, 20:43.
Post Reply

Return to “GTA SA:MP Scripting Tuts”