Миналия урок: viewtopic.php?f=260&t=176738
Ще използваме ето тази система: https://forum.sa-mp.com/showthread.php?t=273088
[*]Как да изтеглим Y_INI ?[/b]
Влезте в този линк - https://github.com/pawn-lang/YSI-Includes/releases и го изтегляте, като отворите файла гледате папките първата ще е pawno отваряте я, също отваряте вашата в папката на сървъра ви, копирате каквото има в WinRAR-a и го слагате в вашия сървър същата папка.
Да започваме!
Стъпка 1:
Добавете Y_INI в началото на скрипта
Code: Select all
#include <YSI\y_ini>
Стъпка 2:
Добавете диалозите който ще използваме след малко
Code: Select all
#define DIALOG_REGISTER 1
#define DIALOG_LOGIN 2
#define DIALOG_SUCCESS_1 3
#define DIALOG_SUCCESS_2 4
Стъпка 3:
Добавете къде ще се "складират" файловете.
Code: Select all
#define PATH "/Users/%s.ini"
Стъпка 4:
Добавете цветове ако искате. Тези са примерни
Code: Select all
#define COL_WHITE "{FFFFFF}"
#define COL_RED "{F81414}"
#define COL_GREEN "{00FF22}"
#define COL_LIGHTBLUE "{00CED1}"
Стъпка 5:
Ще използваме enum, за да запише нашите "променливи" (така беше превода в гугъл)
Code: Select all
enum pInfo
{
pPass,
pCash,
pAdmin,
pKills,
pDeaths
}
new PlayerInfo[MAX_PLAYERS][pInfo];
Стъпка 6:
Ще използваме функция да зареди това отгоре което написахме
Code: Select all
forward LoadUser_data(playerid,name[],value[]);
public LoadUser_data(playerid,name[],value[])
{
INI_Int("Password",PlayerInfo[playerid][pPass]);
INI_Int("Cash",PlayerInfo[playerid][pCash]);
INI_Int("Admin",PlayerInfo[playerid][pAdmin]);
INI_Int("Kills",PlayerInfo[playerid][pKills]);
INI_Int("Deaths",PlayerInfo[playerid][pDeaths]);
return 1;
}
Стъпка 7:
Ще използваме тази "сток" функция за да вземе нашия "PATH"
Code: Select all
stock UserPath(playerid)
{
new string[128],playername[MAX_PLAYER_NAME];
GetPlayerName(playerid,playername,sizeof(playername));
format(string,sizeof(string),PATH,playername);
return string;
}
Обяснение: Това от стъпка 5 до 7. Създаваме система която да направи файл в който ще се записва вашата информация. Стъпка 6 зарежда вашия файл. Стъпка 7 взима информацията ви, като парола, админ, убиване, умирания, и пари и я създава като файл.
Стъпка 8:
Това е малко сложно просто го добавете.
Code: Select all
stock udb_hash(buf[]) {
new length=strlen(buf);
new s1 = 1;
new s2 = 0;
new n;
for (n=0; n<length; n++)
{
s1 = (s1 + buf[n]) % 65521;
s2 = (s2 + s1) % 65521;
}
return (s2 << 16) + s1;
}
Това прави вашата парола на някакви символи като "asdjiYsiamd" или само цифри. Паролата ви се запазва като такова, но машината го чете като вашата истинска парола. (По просто обяснение: Паролата ви е "pass123" машината ще я направи на "AfuIlsASF3" или нещо от сорта за да може хакерите да не ви разберат паролата но вие ще си ползвате pass123)
Стъпка 9:
Така отивате на "OnPlayerConnect" и слагате:
Code: Select all
if(fexist(UserPath(playerid)))
{
INI_ParseFile(UserPath(playerid), "LoadUser_%s", .bExtra = true, .extra = playerid);
ShowPlayerDialog(playerid, DIALOG_LOGIN, DIALOG_STYLE_INPUT,""COL_WHITE"Login",""COL_WHITE"Type your password below to login.","Login","Quit");
}
else
{
ShowPlayerDialog(playerid, DIALOG_REGISTER, DIALOG_STYLE_INPUT,""COL_WHITE"Registering...",""COL_WHITE"Type your password below to register a new account.","Register","Quit");
}
Тук малко е объркано, цялото трябва да изглежда ето така:
Code: Select all
public OnPlayerConnect(playerid)
{
if(fexist(UserPath(playerid)))
{
INI_ParseFile(UserPath(playerid), "LoadUser_%s", .bExtra = true, .extra = playerid);
ShowPlayerDialog(playerid, DIALOG_LOGIN, DIALOG_STYLE_INPUT,""COL_WHITE"Login",""COL_WHITE"Type your password below to login.","Login","Quit");
}
else
{
ShowPlayerDialog(playerid, DIALOG_REGISTER, DIALOG_STYLE_INPUT,""COL_WHITE"Registering...",""COL_WHITE"Type your password below to register a new account.","Register","Quit");
}
return 1;
}
Така, ще използваме функцията "fexist" да търси файла който машината трябва да създаде, където ни е всичката информация. Ако файла го има, ще ни даде да се логваме(логин) ако го няма, ще ни даде диалога за да се регистрираме.
Стъпка 10:
Намерете OnPlayerDialogResponse изтрийте го за по лесно и поставете това:
Code: Select all
public OnDialogResponse(playerid, dialogid, response, listitem, inputtext[])
{
switch( dialogid )
{
case DIALOG_REGISTER:
{
if (!response) return Kick(playerid);
if(response)
{
if(!strlen(inputtext)) return ShowPlayerDialog(playerid, DIALOG_REGISTER, DIALOG_STYLE_INPUT, ""COL_WHITE"Registering...",""COL_RED"You have entered an invalid password.\n"COL_WHITE"Type your password below to register a new account.","Register","Quit");
new INI:File = INI_Open(UserPath(playerid));
INI_SetTag(File,"data");
INI_WriteInt(File,"Password",udb_hash(inputtext));
INI_WriteInt(File,"Cash",0);
INI_WriteInt(File,"Admin",0);
INI_WriteInt(File,"Kills",0);
INI_WriteInt(File,"Deaths",0);
INI_Close(File);
SetSpawnInfo(playerid, 0, 0, 1958.33, 1343.12, 15.36, 269.15, 0, 0, 0, 0, 0, 0);
SpawnPlayer(playerid);
ShowPlayerDialog(playerid, DIALOG_SUCCESS_1, DIALOG_STYLE_MSGBOX,""COL_WHITE"Success!",""COL_GREEN"Great! Your Y_INI system works perfectly. Relog to save your stats!","Ok","");
}
}
case DIALOG_LOGIN:
{
if ( !response ) return Kick ( playerid );
if( response )
{
if(udb_hash(inputtext) == PlayerInfo[playerid][pPass])
{
INI_ParseFile(UserPath(playerid), "LoadUser_%s", .bExtra = true, .extra = playerid);
GivePlayerMoney(playerid, PlayerInfo[playerid][pCash]);
ShowPlayerDialog(playerid, DIALOG_SUCCESS_2, DIALOG_STYLE_MSGBOX,""COL_WHITE"Success!",""COL_GREEN"You have successfully logged in!","Ok","");
}
else
{
ShowPlayerDialog(playerid, DIALOG_LOGIN, DIALOG_STYLE_INPUT,""COL_WHITE"Login",""COL_RED"You have entered an incorrect password.\n"COL_WHITE"Type your password below to login.","Login","Quit");
}
return 1;
}
}
}
return 1;
}
Няма да използваме "if" ще използваме cases. Защото е по бързо. Функцията (!response) прави това, че ако първия бутон не е натиснат ще изкара играча от сървъра. if(!strlen(inputtext)) е функция която ако нищо си написал в полето ще те изпрати към друг диалог, където ще пише че е неправилна парола. Във "DIALOG_LOGIN" ако сте кликнали бутона за изход, или quit. Ще ви изкара от сървъра. Ако паролата е вярна, машината ще зареди файла ви с информация, и ще влезете в сърърва. Ако има въпроси моля питайте.
Стъпка 11:
На функцията OnPlayerDisconnect добавете това:
Code: Select all
public OnPlayerDisconnect(playerid, reason)
{
new INI:File = INI_Open(UserPath(playerid));
INI_SetTag(File,"data");
INI_WriteInt(File,"Cash",GetPlayerMoney(playerid));
INI_WriteInt(File,"Admin",PlayerInfo[playerid][pAdmin]);
INI_WriteInt(File,"Kills",PlayerInfo[playerid][pKills]);
INI_WriteInt(File,"Deaths",PlayerInfo[playerid][pDeaths]);
INI_Close(File);
return 1;
}
Това ще запише какво сте правили в сървъра, ако някой ви е дал админ, ще запише новия админ, ако сте спечелили повече пари, ще запише новите/спечелените пари и като цяло всичките пари в едно. Ще запише умиранията ви ако сте умирали в игра, ще запише и убиванията ако сте убивали в игра.
Стъпка 12:
На функцията OnPlayerDeath изтрийте и добавете това:
Code: Select all
public OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason)
{
PlayerInfo[killerid][pKills]++;
PlayerInfo[playerid][pDeaths]++;
return 1;
}
Това прави че ако сте умрели, ще запише умиранията на човека който убихте като +1 и вашите убиванията като +1
Това е.