Как се правят коли в картата

Тук ще получите мнения за картите, направени от вас. Обсъждат се и всякакви въпроси, свързани с картите и mapping-а.
Post Reply
Swetoven ShamPoan

Как се правят коли в картата

Post by Swetoven ShamPoan »

Автор: Tayl0r
Превод от английски: Swetoven ShamPoan
Линк към оригиналната статия:
http://www.countermap2.com/Tutorials/tu ... .html?id=9

Това упътване засяга всичко от което се нуждаете за създаване на кола в картата ви.
Първото и вероятно най-трудното нещо, което трябва да направите е да създадете колата. ТЯ ТРЯБВА ДЕ Е ОБЪРНАТА С ПРЕДНАТА СИ ЧАСТ НАЗАПАД. Ако не можете да я направите или не ви се занимава, отидете в http://prefabs.gamedesign.net – там има огромни количества готови коли. Просто помнете кой я е създал, за да може да му дадете кредит, ако публикувате картата.
Така, сега вече би трябвало да имате кола.

Image
Моят Камион

Сега отворете прозореца с текстурите и намерете текстурата наречена "origin" – тя е зелено-бяла такстура. След това направете brush (блок) в центъра на колата. Може да бъде какъвто и да е размер, при положение, че средата на блока е в средата на колата и origin brush-а няма да бъде видима в играта. Това е много важно, не го пропускайте.
Така, сега би следвало да имате "кола с origin brush" (origin brush е блок с origin текстурата на всичките си страни)

Image
Origin

Сега създайте 2 entities-единици (с light bulb tool-а, или този който прилича на крушка) наречени "path_track" и ги поставете на каратата ви. Позицията на тези единици е важна. Първата е позицията от която колата ще стартира, когато играта започне "колата с origin brush-а" ще е в центъра на path_track-а. Втората позиция е посоката към която ще е обърната предницата на колата, като колата ще бъде върху първия path_track, гледайки към втория. Настройте path_tracks така (влизате в entities properties чрез кликане върху entity-то и натискане на alt + enter):

Първият path_track (Не променяйте нищо друго в неговите properties)

Key Value
Name Stop1
Next stop target Stop2

Вторият path_track (отново не променяйте другите стойности)

Key Value
Name Stop2
Next stop target Stop1

Сега сме готови да настроим самата кола – селектирайте "колата с origin brush-а" и натиснете ctrl + T за да я Tie it to an entity/свържете с единица. След това от списъка в горната част на прозореца изберете „func_vehicle”.

Забележка: Ако не е там, значи нямате най-новите FDG, или не сте настроили правилно Hammer-а с FGD. Попитайте някого за това или го направете сами. Това е лесен, но дълг процес.
Настройте колата си така:

Key Value

Name Vehicle1

First stop target Stop1

Sound - Шум <pick one from the list> - изберете един от списъка

Length of the vehicle –Дължина на колата <the length of your vehicle in units> - дължината на колата ви в units

Width of the vehicle – Широчина на колата <the width of your vehicle in units> - широчината на колата ви в units

Height above track 0

Speed (units per second) Скорост – units в секунда <in units per second 500 is a good value> - в units за секунда 500 е добра стойност

Acceleration - ускорение <default is 3, you can change it if you like> default-тът е 3, но ако искате може да го промените

Damage on crush – Поражение при сблъсък <Crushing people is quite hard. But a value like 1000 will make sure they don’t survive> Газенето на хора е доста трудно. Но със стойност от 1000 те със сигурност няма да оцелеят

Както виждате доста може да кустомизирате колата си. Ескпириментирайте, ако имате време.
Сага би трябвало да имате: „кола с origin brush-а” (настроена) и 2 path_tracks.
Сега е време да създадете контролите за колата. Направете блок някъде в колата – играчът ще трябва да стои в него за да управлява колата, а не да сочи или да стои до него. Предлагам ви за блока да използвате „aaatrigger” текстурата, тя ще е незабележима в играта. Селектирайте го и го направете „func_vehicle_controls”
Сложете просто „Vehicle1” за име на колата.

Image
Vehicle Controls – Управление на колата

Това е – колата ви би трябвало да работи. Ако не е така, значи сте направили нещо погрешно, затова го направете отново като внимавате повече.

alex.taylor3@ntlworld.com
NeeD SpeeD

Post by NeeD SpeeD »

OMG, защо са ти коли в CS-а е :D
Иначе темама е много добра, Браво :o
User avatar
DarK4o0
Потребител
Потребител
Posts: 142
Joined: 19 Jul 2007, 07:34
CS Nick: Al Pacino
Favorite version: CS: 1.6
Location: Bansko
Contact:

Post by DarK4o0 »

NeeD SpeeD wrote:Tемама е много добра, Браво :o
User avatar
headshot
Потребител
Потребител
Posts: 70
Joined: 30 Oct 2007, 08:41
Skype: qkiq_kn
Location: Кюстендил

Post by headshot »

DarK4o0 wrote:
NeeD SpeeD wrote:Tемама е много добра, Браво :o
User avatar
lamer4e7o
Потребител
Потребител
Posts: 1879
Joined: 13 Aug 2007, 10:24
Favorite version: CS: 1.6
Location: Горна Оряховица

Post by lamer4e7o »

headshot wrote:
DarK4o0 wrote:
NeeD SpeeD wrote:Tемама е много добра, Браво :o
User avatar
CUULBULL
ИНСПЕКТОР
Posts: 120
Joined: 16 Dec 2007, 19:45
Favorite version: CS: 1.6

Post by CUULBULL »

lamer4e7o wrote:
headshot wrote:
DarK4o0 wrote:
User avatar
iNside my braiN
Потребител
Потребител
Posts: 129
Joined: 27 Oct 2007, 10:26

Post by iNside my braiN »

T1E1D! wrote:
lamer4e7o wrote:
headshot wrote:
Трябва да ги има и тези неща, БРАВО :o
knag3tch0

Post by knag3tch0 »

Sorry çà òúïèÿ âúïðîñ , íî êàê äà âêàðàì êîëàòà , êîÿòî ñúì èñòãëèë â êàðòàòà , èíà÷å äðóãîòî ãî ðàçáðàõ . Ïðîñòî ôàéëà å wad è íåçíàì êàê äà ãî âêàðàì è äà èçëåçå , êàêòî å ïîêàçàíî íà ïúðâàòà êàðòèíà !
User avatar
The~Choosen~One
Потребител
Потребител
Posts: 46
Joined: 09 Sep 2007, 14:07
Location: Зад теб
Contact:

Post by The~Choosen~One »

Най-после :o още на младини се мъчех да права коли, браво :)
Post Reply

Return to “Карти”