За системата за Рангове, ЕЛО точките и повишаване/понижаване

В този раздел ще намерите много полезни теми, свързани с CS GO

В темите можете да пишете единствено ако имате въпрос, свързан с конкретния урок!
Post Reply
User avatar
viPlaya
Потребител
Потребител
Posts: 5
Joined: 21 Mar 2015, 09:41

За системата за Рангове, ЕЛО точките и повишаване/понижаване

Post by viPlaya »

Yo!
Да се представя първо, казвам се Георги Кръстев, на 31 години съм, от София, ветеринарен лекар съм. CSGO играя вече около 80 часа (хахаха), само в работно време (дам, мога, защото си работя сам и ми е все едно какво си мислят клиентите, когато влязат, а аз си стрелям), така че съм пълен n00b, но все едно. Даже още нямам 10 победи, за да ми покаже ранга, имам май 7 за сега. Преди години, вече доста години, около 2000 - 2001 година, играех CS, тогава беше 1.4, по спомени карам, може и да е била по-ранна версия. Тогава играех прилично за регионално ниво (България), говоря за период, когато отбори като OK от София и SS от Стара Загора бяха фактор, така че, не очаквам някой да помни. Та тогава можехме да им играем без много да им се даваме, но както и да е, спрях да играя, но останах почитател на играта, явно за винаги.
Това ми е първата тема тук, по принцип не пиша много по форуми, но това мисля, че ще е полезно за незнаещите като мен. Сутринта четох как работи системата за рангове и реших да утрепя час от живота си, за да преведа статията. Най-вероятно ще има грешки, правописни, пунктуационни на 100%, но това е положението. Също така, не е цялата статия, някои части, които ми се сториха пълни тъпотии, ги изпуснах. Без повече глупости. ето, четете и се образоввайте. Дълго е. И без картинки. Но ще ви е полезно, когато пак се чудите, защо влачите целия отбор на гърба си и пак не ви повишава тъпата игра в ранг. Познато, а?

ELO системата за Шах
Директно от  Wikipedia:
The Elo rating system is a method for calculating the relative skill levels of players in competitor-versus-competitor games such as chess.

The difference in the ratings between two players serves as a predictor of the outcome of a match. Two players with equal ratings who play against each other are expected to score an equal number of wins. A player whose rating is 100 points greater than their opponent's is expected to score 64%; if the difference is 200 points, then the expected score for the stronger player is 76%.

A player's Elo rating is represented by a number which increases or decreases based upon the outcome of games between rated players. After every game, the winning player takes points from the losing one. The difference between the ratings of the winner and loser determines the total number of points gained or lost after a game. In a series of games between a high-rated player and a low-rated player, the high-rated player is expected to score more wins. If the high-rated player wins, then only a few rating points will be taken from the low-rated player. However, if the lower rated player scores an upset win, many rating points will be transferred. The lower rated player will also gain a few points from the higher rated player in the event of a draw. This means that this rating system is self-correcting. A player whose rating is too low should, in the long run, do better than the rating system predicts, and thus gain rating points until the rating reflects their true playing strength.
Превод:
ЕЛО системата за класиране е метод за преценка на относителното ниво на умение на играч при съревнователна игра един срещу един, каквато е Шахът.
Разликата в точките на играчите служи като прогноза за изхода на мача. Играчи с еднакви точки се очаква да печелят еднакво един срещу друг. Играч, който има 100 точки повече от другия се очаква да печели в 64% от мачовете. Ако разликата е 200 точки, очакваният процент спечелени мачове е 76%.
ЕЛО-то на играч е число, което се увеличава или намалява, в съответствие с резултатите от игри срещу други ЕЛО оценени играчи. След всяка игра, спечелилият взима точки от загубилия. Разликата между точките им определя колко ще се спечелят или загубят. При серия от игри, играчът с повече точки се очаква да спечели повече. Затова, ако този с повече точки спечели, изгубилият ще губи малко точки. Обаче, ако този с по-малко точки спечели, тогава много точки ще се отнемат от другия. Играчът с по-малко точки ще спечели малко точки и при равен мач. Това значи, че ЕЛО системата е само-поправяща се. Играч, чийто точки са ниски, би трябвало, в дългосрочен план, да се справя по-добре, от колкото системата предвижда. Така той ще трупа точки, докато неговите точки точно отразяват нивото му на умение.
Elo системата в CSGO
Човек може да пита „Ако ЕЛО се позва в 1 на 1 игри, как може да се въведе в отборно базираната 5 на 5 игра, каквато е CSGO? Отговорът е прост, всеки рунд (всеки РУНД, не всеки МАЧ) ще се третира, както се третира една игра на шах и в този рунд отборът с повече общи ЕЛО точки се очаква да поведи. Всеки отбор има 5 играчи, които може да имат или да нямат един и същ ранг, затова общите им ЕЛО точки се ползват за прогнозата. Следователно, играч с по-малко ЕЛО точки от другите в отбора ще губи (дава на другия отбор) по-малко точки от тези с повечето точки, в случай на загуба на Рунда. За другия отбор същото условие е в сила.
Моля, помнете, че всеки Ранг покрива широк диапазон от Ело точки. Например, двама човека в един Ранг може да имат различни Ело точки. Играч, близо до повишение, ще има повече от този, близо до понижение. В този смисъл, Рангът е като събирателно за определен обхват от Ело точки.

Струва си да споменем и фактът, че Ело обхватът, който се ползва, за да се определи Рангът на играч НЕ Е относителен. Това означава, че еко играчите с ЕЛО от 1000 до 1500 са MGE. Ако играч с 1450 точки събере 51 точки, той ще бъде повишен до DMG, но ще въде незабавно понижен до MGE, ако следващата игра изгуби 51 точки. Въпреки, че е рядкост да изгуби толкова точки за една игра, може да се случи.
Ето и следният пример. Обръщам внимание, че числата са само за пример и най-вероятно не отразяват реалните стойности, които VALVE ползва:
MG2 = 500-999 точки
MGE = 1000-1499 точки
DMG = 1500-1999 точки
LE = 2000-2499 точки

Отбор #1 се състои от 4 MGE и 1 DMG с общи точки 6900:
Player A = MGE с1200т
Player B = MGE с 1350т
Player C = MGE с1050т
Player D = DMG с 1850т
Player E = MGE с1450т

Отбор #2 се състои от 3 MGEs и 2 DMG с общи точки 6600:
Player F = DMG с 1600т
Player G = MGE с 1100т
Player H = MGE с 1050т
Player I = DMG с1650т
Player J = MGE с 1200т
Както се вижда, отбор 1 има повече точки, въпреки по-ниските си рангове. Следователно, отбор 1 се очаква да печели повече рундове, докато не изгубят достатъчно точки, че да имат по-малко общи точки от отбор 2. Отбор 1 ще събират по-малко точки при победи, защото се очаква да побеждават, но ако отбор 2 побеждава повече, те ще взимат повече точки от отбор 1. Всички спечелени или изгубени точки се взимат от другия отбор, не са от въздуха. Ако някой играч печели точки, друг ги губи.

Въпреки, че отбор 2 печели повече при победа в рундовете, точките НЕ СЕ разпределят по равно между играчите в отбора. Членовете с по-малко ЕЛО взимат повече. Следователно, ако отбор 2 спечели рунд срещу отбор 1 и получи 100 точки, играч А ще спечели повече от играч Б, защото играч А е имал по-малко ЕЛО. А не всеки да вземе по 20 точки.

Играта не прогнозира дали отбор ще спечели мач или колко рунда от мача ще спечели отбор. Всеки рунд си е отделен, като игра на шах. Винаги отборът с повече точки се очаква да спечели рунда, докато точките му не станат по-малко от на другия отбор. И винаги отбор с повече точки губи повече при загуба на рунд.

Има и друг фактор и той е MVP. MVP се дава на играч, който е извършил най-много работа за рунда. Въпреки, че може играч с 5 фрага да изгуби MVP в полза на този, който е обезвредил/поставил бомбата. Причината е, че играта е отборна и отборът може да избие другия отбор, но все пак да загуби рунда, ако не обезвреди бомбата навреме.

Играчът във всеки отбор, който има най-много точки, се очаква да е MVP на всеки рунд, докато някой друг член на отбора не събере повече точки. Ако прогнозираният играч вземе MVP, той ще си получи прогнозният дял точки, обаче, ако друг играч вземе MVP, то той ще получи и част от точките, които са били предвидени за първия. С други думи, играчът, който е MVP, взима ДОСТА повече ЕЛО от другите членове на спечелилия отбор.

MVP не прави ЕЛО от въздуха, просто ги преразпределя.

Фактори, влияещи на Elo точките
Има два и само два фактора, който оказват влияние.
Първият и най-важен е Победа/загуба на рунд.
Ще губите точки винаги, когато губите рунд. Колко точно губите зависи от това, колко сте имали в началото на рунда. Тези с повече начални точки ще губят повече.
Винаги ще печелите точки при победа в рунд. Колко точно също зависи от началните ви точки.
Извод: невъзможно е да се печелят ЕЛО точки при загуба на рунд и да се губят при спечелването му
Вторият фактор е MVP: Играчът, взел MVP за рунда получава повече точки от другите 4.
Извод 2: играч с най-много MVP ще вземе повече ЕЛО от другите.
Следните неща нямат отношение към ЕЛО точките, освен, ако не водят до спечелването на MVP:
фрагове, асистенции, смърт
убийства на съотборници, самоубийства
Headshots
Точност
фрагове с граната, нож, убийства със „стил“
времетраене на рунда
печелене или загуба без да е заложена бомбата
класирането ви по време на мача
постижения по време на мача (ако има)
спасяване или убиване на заложници
нанесени щети
каквото си измислите

Следните неща имат отношение към ЕЛО точките
сегашните ви ЕЛО точки
победа/загуба на рунда
спечелени MVP

Как работи системата за Рангове
Всяка Група (ранг) покрива широк диапазон от ЕЛО точки. За да ви повиши системата, тя иска да имате достатъчно точки, че да покривате изискването на горното ниво. Също и за да ви понижи. Примерно, да кажем, че играчите с 1000 до 1499 точки са MGE. Aко играч има 985 точки, значи му трябват 15, за да стане MGE. Няма значение колко точки той ще спечели или изгуби, докато стигне до 1000. Щом удари 1000 точки, той ще бъде повишен. Картинката му може да се забави за още 1-2 игри, но това няма значение. Той ще играе вече срещу играчи с подобни на неговите точки.
Няма забавяне при смятането на ЕЛО точките. Затова понякога виждате играчи с по-нисък ранг или дори без ранг, да играят срещу такива с по-висок ранг. Причината е, че точките им са близки, въпреки разликата в ранговете. Системата не търси играчи по рангове, а по точки, въпреки, че не си ги знаете.

Дилемата Повишаване при загуба
Има редица случаи на повишаване на ранг при загуба на мач или понижаване на ранг при победа на игра. Възможно ли е? Математически, да. Също вижте, че пише МАЧ, а не рунд. Въпреки, че е малко вероятно и рядко се случва, възможно е. Както видяхме, от ЕЛО системата следва, че е възможно играч да събере доста повече точки при спечелените рундове, отколко е загубил при изгубените рундове и да го повиши в ранг. Обаче, трябва системата да го е сложила срещу играчи от много по-висок ранг и трябва да печели много MVP. В такъв случай, ако отборът му загуби с 14:16 и въпросният играч има около 14 MVP-та, и е бил близо до повишението, може да го повишат.
Възможно е и обратното, отбор да спечели с 16:14, но някой играч да бъде понижен, ако за изгубените 14 рунда той е изгубил достатъчно точки.

Какво става при равен мач?
Няма разлика от спечелен или загубен мач, защото значение за точкуването имат само спечелените рундове, а не спечелен мач. Понижение или повишение е възможно и при равен мач. Важно е колко точки са спечелени или загубени.

Как да кача ранг бързо? .
Играйте с 4 приятели, които са с по-висок ранг от вашия. Печелете много рундове и нека ви дават да слагате бомбата или да я обезвреждате.
User avatar
The Prodigy
Потребител
Потребител
Posts: 394
Joined: 07 Mar 2009, 14:21
Skype: sa6k0o_94
CS Nick: The Prodigy ♥
Favorite version: CS: Global Offensive
Steam Community ID: 76561198051924736
Location: Cydia.app
Contact:

Re: За системата за Рангове, ЕЛО точките и повишаване/понижа

Post by The Prodigy »

Поздравления за темата, прочетох я цялата, някои неща ми бяха известни, някои не. Не знам по собствени наблюдения ли написахте всичко това или е някаква потвърдена информация. Но мисля че убийствата/умиранията влияят на ЕЛО точките, преди много време имах победа където бях много low фрагващ нещо от сорта 9-3-17 и 2 MVP ако не се лъжа, бихме с 16 на 7 или 8 но въпреки всичко ме понижи. Избягвам да играя с по малко от 5 човека и имахме приятел който беше silver 1 докато останалите бяхме от SEM до gold nova 3. При 7 поредни спечелени мача ме вдигна от SEM до gold 1, докато бях един от топ фрагерите, а нашият приятел силвър 1 за всичките 7 игри изиграни заедно беше най-долу в socre board-a с няколко MVP и не го повиши, като се замисля може да се дължи на разликата между общите точки, но след като той е човек с най-малко точки от всичките 10 играчи той би трябвало да получава повече точки за спечелен рунд по тази логика. След още няколко победи го повиши, но качването до silver 3 & 4 беше също толкова трудно, но след това въпреки че пак беше често последен по точки ( тези в score board-a) от silver 4 нагоре нещата му бяха много лесни и качваше след 3-4 победи до gold 1. Искам да кажа че системата на VALVE е много объркана и не подредена, ако беше по-прозрачна щяхме да знаем със сигурност какво и как. Чувал съм мит, че в началото на всеки мач отборът с повече ЕЛО точки, този който се очаква да спечели повече рундове, го пуска от страната на терористите ,тъй като всички карти със залагане на бомба са до голяма степен наклонени в полза на контра терористите. Също така имам въпрос който от логическа страна не разбирам относно повишаването/понижаването след равенство - ако убийствата и умиранията не се зачитат при победен рунд, тогава при 15 победени от 2те страни точките би трябвало да са такива каквито са били в началото на мача ?
User avatar
lachooo726
Потребител
Потребител
Posts: 2
Joined: 09 Aug 2012, 15:12

Re: За системата за Рангове, ЕЛО точките и повишаване/понижа

Post by lachooo726 »

The Prodigy wrote:Също така имам въпрос който от логическа страна не разбирам относно повишаването/понижаването след равенство - ако убийствата и умиранията не се зачитат при победен рунд, тогава при 15 победени от 2те страни точките би трябвало да са такива каквито са били в началото на мача ?
Нали това обяснява човека, че ти може да си с 1000 точки и да си мг2 или там мге а онзи срещу теб да е 1499 точки и да е същия ранг като твоя..следователно ако той изгуби 14 рунда и спечели 16 е силно вероятно твоите точки да са 1200 а неговите да са 1300. :)
User avatar
viPlaya
Потребител
Потребител
Posts: 5
Joined: 21 Mar 2015, 09:41

Re: За системата за Рангове, ЕЛО точките и повишаване/понижа

Post by viPlaya »

Здрасти. Щом поне на един човек е била полезна, струвало си е бъхтенето.
Не съм писал по мои впечатления, преведох старията от някаква тема в steam. Аз съм играл твърде малко, че да си правя изводи за ранговете. Убийствата имат косвено значение, доколкото аз разбирам. Защото котато си top fragger за рунда и го спечелите без defuse, ставаш MVP, което ти качва точките.
Също, за точките при 15:15 рунда... Работата е, че ако двата отбора имат общо 10000 точки, след 30 рунда, те пак ще са 10000 точки, но ще са разпределени по различен начин от началните точки, когато започват рундовете. Всеки рунд има разместване на точките и има някаква вероятност да са същите при 15:15 рунда, но ми се струва, че е изключително малка. Като в покер турнир, при 10 човека турнир и по 1500 чипа на всеки има общо 15000 чипа, но в края на турнира има един човек с 15000 чипа. Общият брой не се променя, но дистрибуцията - винаги ще се промени.
User avatar
WonG
Audi Fan.
Audi Fan.
Posts: 276
Joined: 24 Jun 2013, 17:02
Contact:

Re: За системата за Рангове, ЕЛО точките и повишаване/понижа

Post by WonG »

Чудесна тема, заслужава си да се прочете всичко!
Моите адмирации.
User avatar
Niksan81
Потребител
Потребител
Posts: 8
Joined: 13 Oct 2009, 20:21

Re: За системата за Рангове, ЕЛО точките и повишаване/понижа

Post by Niksan81 »

Първо аз помня като се кефихме на големите от СС от Стара Загора като бях лапе, второ не знам дали някой осъзнава, но тази тема е просто една хипотеза на това как работи ранк системата. И аз съм я чел, дори не е ясно колко е близко до истината. Единствените, които знаят са разработчиците от Валве и те абсолютно никога не биха казали как работи, първо защото не биха искали друга компания да я използва, второ за да не помагат на смърфери, буустъри, хора които искат да си свалят ранка и всеки, който би се сетил да злоупотребява. Единственото ясно е че като база ползва ELO, но всяка игра с ранк система ползва ELO, и именно за това ранк системите в отборните игри не са много добри (dota,cs,lol), защото ELO е направена да сравнява двама съперници, а не цели отбори (за това е перфектна в starcraft и там почти всеки мап, почти всички раси са 50-50 winrate). Като цяло хубава тема, добри си направил, че си я превел, но нищо в нея не е сигурно, така че хората, които мислят да следват тези неща като правят нещо, не ги вземайте много присърце.
User avatar
koiazliwe
Потребител
Потребител
Posts: 228
Joined: 28 Jun 2009, 20:06
Skype: koiazliwe
CS Nick: index
Favorite version: CS: 1.6
Steam Community ID: 76561197995192416

Re: За системата за Рангове, ЕЛО точките и повишаване/понижа

Post by koiazliwe »

Напълно подкрепям горното мнение.До преди последният ранк ъпдейт правех по 30-35 фрага всеки мап ( eagle ) ама моите като са слаби ( буустнати с хак ) 2-22 фрага и губим мача и на мен ми сваля ранка което е супер несправедливо заради слабата игра на някои от отбора ти на теб да ти занижава умението.Темата е стара хипотеза.
Това което разбрах аз е,че колкото повече DMG правиш толкова повече ти се вдига скилла.
Пример:правя 5 поредни загуби като Eagle и една победа с няколко клъча 1 в 3 и 1 в 2 и обезвреждам и след мапа 30-32 фрага вдигам суприим.Значи е много жавно да вадиш руднове 1 срещу няколко.
Друга ситуация пак така след 12 загуби поредни,вземам AWP и бия само глави и пак вдигам ранк. ( Headshot с AWP 420 dmg ) което се равнява на 4 убити играча като демич.Съответно пак направих 30+ фрага и вдигам ранк.
Или удрям 3-ма с AWP в краката и след рунда ми дава MVP за най много убойства а аз реално нямам нито едно.
Надявам се да съм помогнал на някой с мнението си .
User avatar
chrisworld
Потребител
Потребител
Posts: 8
Joined: 24 Mar 2015, 19:24
CS Nick: FriX
Favorite version: CS: Global Offensive
Steam Community ID: Frix

Re: За системата за Рангове, ЕЛО точките и повишаване/понижа

Post by chrisworld »

Поздравления за труда на автора !
Мисля, че темата е полезна.
Имам един въпрос, някой има ли идея как става разпределянето на точките ако завършите мача и в отбора си имате БОТ(Той реално има ли точки?)?
И също ако даден играч е кикнат или е баннат на края на мача отчита ли го че е играл този мач или просто на края отбора с бота има по малко точки с един играч ?
Поздрави :dcygpd:
Post Reply

Return to “Уроци”