Създаване на resource (res) файл

Уроци за програмата - кое как се прави.
Post Reply
User avatar
muxaxa
Потребител
Потребител
Posts: 584
Joined: 29 Dec 2007, 20:34
CS Nick: muxaxa
Favorite version: CS: 1.6
Steam Community ID: muxaxa

Създаване на resource (res) файл

Post by muxaxa »

Първи начин (чрез RESGen):

1. Свалете програмата:
RESGen.rar
(47.22 KiB) Downloaded 247 times
2. Разархивирайте програмата и я сложете в <gamedir>\cstrike\maps\. Като <gamedir> е главната директория на играта. Трябва да сте сигурни, че картата, на която ще правите RES файл, също се намира в <gamedir>\cstrike\maps\.

3. Програмата няма графичен интерфейс и затова отворете Start Menu -> Run...

4. Там напишете следното:

Code: Select all

"<gamedir>\cstrike\maps\resgen.exe" -f "mapname.bsp"
  • Вместо <gamedir> напишете адреса на главната директория на играта. Пример: D:\Games\Half-Life\. Става така:

    Code: Select all

    "D:\Games\Half-Life\cstrike\maps\resgen.exe" -f "mapname.bsp"
  • На mapname напишете името на картата, например de_cpl_mill. В нашия случай става така:

    Code: Select all

    "D:\Games\Half-Life\cstrike\maps\resgen.exe" -f "de_cpl_mill.bsp"
  • Параметърът -f означава, че програмата ще прави RES файл на конкретна карта. Ако искате да направите на всички карти едновременно, махнете -f "mapname.bsp" и на негово място сложете -d.
5. Давате OK и ако всичко е както трябва, ще се покаже този прозорец:

Image

6. Затворете го и сте готови!

Втори начин (чрез Notepad):

1. Отворете Notepad и напишете всички неща, които картата използва. Главна директория е cstrike и затова не я пишем. Ще използваме de_cpl_mill. Аз съм ги написал:

Image

2. Отидете на File -> Save As.... В полето File Name напишете името на картата и накрая .res. Например de_cpl_mill.res. На Save as type изберете All Files.

3. Натиснете Save и сте готови. Файлът и картата трябва да са в една и съща папка.


Копирането е забранено!
Last edited by muxaxa on 27 Oct 2015, 22:35, edited 1 time in total.
User avatar
TheAnimal
Потребител
Потребител
Posts: 363
Joined: 22 Dec 2007, 18:20
CS Nick: skin
Favorite version: CS: 1.6
Steam Community ID: skincar94
Location: Варна
Contact:

Re: Създаване на resource (res) файл

Post by TheAnimal »

А .res файловете за какво служиха(забравил съм)?Доколкото виждам, съдържат текстурите на картата и небето в един файл?

П.С.-Благодаря за урока!
User avatar
muxaxa
Потребител
Потребител
Posts: 584
Joined: 29 Dec 2007, 20:34
CS Nick: muxaxa
Favorite version: CS: 1.6
Steam Community ID: muxaxa

Re: Създаване на resource (res) файл

Post by muxaxa »

Понякога wad файловете, моделите и т. н. не се свалят и създават проблеми. А когато има res файл, този проблем го няма. В него се посочват необходимите файлове, които картата използва.
User avatar
MyXaaa
Потребител
Потребител
Posts: 15
Joined: 19 Jul 2011, 20:36
Skype: myxaaa_o
CS Nick: MyXaaa
Favorite version: CS: 1.6
Location: Търговище

Re: Създаване на resource (res) файл

Post by MyXaaa »

Много благодаря наистина ми помогна този урок :o :o :o
Post Reply

Return to “Уроци за Valve Hammer Editor”