Valve Hammer Editor :: Настройка и дискусия

Тук ще получите мнения за картите, направени от вас. Обсъждат се и всякакви въпроси, свързани с картите и mapping-а.
Post Reply
User avatar
iVoka
CS-bg.info Admin
CS-bg.info Admin
Posts: 1316
Joined: 29 Jun 2007, 12:21
Favorite version: CS: 1.6
Steam Community ID: ivobg92
Contact:

Valve Hammer Editor :: Настройка и дискусия

Post by iVoka »

Здравейте.

В тази тема първо ще ви покажа как да си настроите Valve Hammer Editor така, че да бъде готов за работа.

Преди да започнете, трябва да имате самата програма, както и някои други нужни неща:

Основната програма - Valve Hammer Editor 3.4 и v3.5 Update

Инструменти за компилиране на картите - Vluzacn's ZHLT v33 - размер: 1,24 MB
За преглеждане на .pak файлове - Basic Pak-Explorer - размер: 76 KB

Ето ви и професионалния FGD файл за работа с програмата, който можете да свалите от следния линк:

cs_expert-tom793_wc35.zip


Начина на инсталиране на професионалните файлове (fgd и другите в архива) е следния:
Разархивирате, копирате cs_expert-tom793c_wc35.fgd и го поставяте в
C:\Program Files\Valve Hammer Editor\fgd\counter-strike

След това трябва да копирате папката sprites и да я поставите в
C:\Program Files\Valve Hammer Editor


Инсталация на Zoner's Half-Life Tools
Разархивирате и поставяте файловете в:
C:\Program Files\Valve Hammer Editor\tools

Настройване на Valve Hammer Editor

След като вече сте го инсталирали, отваряте го и от менютата избирате Tools -> Options...

От табовете в новопоявилия се прозорец кликате на Game Configurations за да се появят настройките, показани на тази картина:

Image

Configuration - кликате бутона "Edit", след което бутон "Add" и в полето пишете Counter-Strike

Game data files - кликате бутона "Add", отивате в следната папка:
C:\Program Files\Valve Hammer Editor\fgd\counter-strike
и добавяте само cs_expert-tom793c_wc35.fgd

Default PointEntity class - това ще е entity-то, което се избира по подразбиране когато кликнете да използвате Entity Tool-а. Аз съм си го нагласил на info_player_start

Default SolidEntity class - това съм си го нагласил на func_door.

Game Executable Directory - пътя до папката, където се намират HL.exe, HLDS.exe, HLTV.exe

Mod Directory - посочвате папката, в която ви се намират следните директории: models, sound, addons (последната само ако имате някакъв мод, като AMX), а тази папка е cstrike

Game Directory - това е valve папката, която се намира в главната ви директория на играта.

RMF Directory - посочвате папката, където да се запазват source файловете на вашата карта. Това са файловете .map, .rmf и някои други. Те ще ви служат в случай, че след като компилирате картата и искате да промените нещо, това ще стане чрез тези сорс файлове.



Сега избирате таб "Build Programs".

Image

Configuration - от падащото меню избирате Counter-Strike

Game executable - посочвате вашия HL.exe

CSG executable - тук посочвате пътя до hlcsg.exe, който се намира в tools папката на вашия Hammer Editor

BSP executable - тук посочвате пътя до hlbsp.exe, който се намира в tools папката на вашия Hammer Editor

VIS executable - тук посочвате пътя до hlvis.exe, който се намира в tools папката на вашия Hammer Editor

RAD executable - тук посочвате пътя до hlrad.exe, който се намира в tools папката на вашия Hammer Editor

Place compiled maps in this directory before running the game - посочвате пътя до вашата "cstrike\maps" папка.


Сега избирате таб "Textures".

Texture Files - кликате бутона Add WAD, намирате вашата папка на Counter-Strike, след това отваряте /valve/ и от нея избирате файла halflife.wad, както е показано на картинката.

Image

След като добавите този wad, давате пак "Add WAD", но този път отивате във вашата cstrike папка и от нея добавяте файла cstrike.wad

Ако мислите да оптимизирате вашите карти (за това ще стане дума в друга тема, която ще напиша по-късно в същия раздел), дайте отново "Add WAD" и посочете пътя до файла zhlt.wad, който трябва да се намира в C:\Program Files\Valve Hammer Editor\tools

Той съдържа така наречената "NULL" текстура, но както казах - повече инфо за това скоро!


Сега натискате OK и сте готови с настройките :)

От менюто избирате File -> New и започвате да правите първата си карта ;)

Ето и един tutorial (на английски):
http://www.egir.dk/index.php?page=vhe_start/vhe_start_eng.htm


Автор: iVoka
Преписването забранено!
Last edited by iVoka on 27 Jun 2008, 07:56, edited 8 times in total.
venrad

ИМАМ ЕДИН ВЪПРОС

Post by venrad »

Първо искам да ти благодаря за изчерпателното обяснение за това как се правят карти.Моят въпрос е как мога да добавя текстури които не са във менюто на програмата ???? Аз направих една карта но искам да сложа на една от стените снимка на известен мъж. Ако е възможно как да го направя и кои програми ще са ми нужни.Благодаря предварително
User avatar
EnCo[R]E
Потребител
Потребител
Posts: 60
Joined: 29 Jun 2007, 15:39
Location: Елхово
Contact:

Re: ИМАМ ЕДИН ВЪПРОС

Post by EnCo[R]E »

venrad wrote:Първо искам да ти благодаря за изчерпателното обяснение за това как се правят карти.Моят въпрос е как мога да добавя текстури които не са във менюто на програмата ???? Аз направих една карта но искам да сложа на една от стените снимка на известен мъж. Ако е възможно как да го направя и кои програми ще са ми нужни.Благодаря предварително
Не съм сигурен дали ще стане ама... първо мисля че трябва да направиш картинката която искаш да сложиш като текстура в .wad формат... за тази цел ползвай Decal Converter или Half-Life Logo Creator. След това инсертваш в VHE вече направената от теб картинка в .wad формат и би трябвало да стане.
venrad

Post by venrad »

Благодаря проблема е решен благодарение на теб :) Сега всичко е както бях го замислил и на всичкото отгоре и работи :) Благодаря още веднъж !!! Би ли ми посочил и някоя програма със която да отворя новосъздадения wad. ???
User avatar
EnCo[R]E
Потребител
Потребител
Posts: 60
Joined: 29 Jun 2007, 15:39
Location: Елхово
Contact:

Post by EnCo[R]E »

venrad wrote:Благодаря проблема е решен благодарение на теб :) Сега всичко е както бях го замислил и на всичкото отгоре и работи :) Благодаря още веднъж !!! Би ли ми посочил и някоя програма със която да отворя новосъздадения wad. ???
E защо ти е нали го отваряш вече с VHE спокойно, не ти трябва да го отваряш с друга програма...
deed

Post by deed »

това е много яко вече имам 6 карти :o :o :o
venrad

Post by venrad »

Имам един проблем и се надявам да ми помогнете отново :).Значи картата си работи но като стартирам играта и другият който влезе във връзката ми си изтегля картата но не може да изтегли тази новата текстура(wad).Иначе след като се добави ръчно няма проблеми.Въпросът ми е как да направя така че всички файлове да се теглят както това става при стандартните карти ?????
Wolferine

Post by Wolferine »

Как се добавят Spown points на карта за 24 човека да я направя за 32 ? :)
User avatar
nPu3paK
Потребител
Потребител
Posts: 2
Joined: 13 Aug 2007, 10:56
Skype: troy.,
CS Nick: airw0wAAAAAAAA~
Favorite version: CS: 1.6
Location: Pazardjik

Post by nPu3paK »

Пич сичко при инсталацията направих както трябва ама нещо не мога да си направя мап-а аиде ако можеш при първа вазможност ме намери в скаип:baiivan3 !!! Ще сам ти много благодарен :)
User avatar
iVoka
CS-bg.info Admin
CS-bg.info Admin
Posts: 1316
Joined: 29 Jun 2007, 12:21
Favorite version: CS: 1.6
Steam Community ID: ivobg92
Contact:

Post by iVoka »

Съжелявам, но с тази програма не мога да ви помагам, защото не съм правил карти никога досега
Last edited by iVoka on 22 Aug 2007, 08:28, edited 1 time in total.
User avatar
nPu3paK
Потребител
Потребител
Posts: 2
Joined: 13 Aug 2007, 10:56
Skype: troy.,
CS Nick: airw0wAAAAAAAA~
Favorite version: CS: 1.6
Location: Pazardjik

Post by nPu3paK »

А знаеш ли някои които може да прави карти че много ми трябва !!! КОИТО МОЖЕ ДА ПРАВИ КАРТИ НА ПРЕДИШНОТО МИ СЪОБЩЕНИЕ САМ СИ НАПИСАЛ СКАИПА КОИТО МОЖЕ ДА МЕ НАМЕРИ ПЛС !!!
SCORPION

Post by SCORPION »

Утре щесе опитам да направя някоя преди правих ама вече сам забраил как мерси за тази тема 8)
User avatar
antto
Потребител
Потребител
Posts: 36
Joined: 24 Aug 2007, 16:10
Skype: *нямам*
Location: 127.0.0.1

Post by antto »

здравейте
случайно попаднах на този форум и именно тази тема

та.. картите за CS/HL и всички модове се правят основно с Hammer-а
специално за CS има едни изисквания (измислени от хората направили CS-a) които спазват всички mapper-и надяващи се картите им да се приемат евентуално към официалниа пакет вървящ с Counter-Strike

за самите карти не мога да обясня абсолютно всичко, защото е прекалено много за един форум

тва дето екрана бил черен (поста с screenshot-а) се дължи на това че картата не е затворена
всяка карта трябва да има вътрешна част, и външна
външната се нарича void

затварянето на картата (най-простия (и доста глупав) начин) става със solid кутия
ако картата е outdoor (навън) кутията може да е самото небе
небето е solid блок с специфичната текстура "SKY"

друг въпрос който забелязах е за player_start точките
стандартно за CS карта е прието карта да има равен брой стартови точки както за T така и за CT
за голяма карта (32 players) е достатъчно да са 20:20

тва в момента само нахвърлям разни работи, ако някой има специфични въпроси може да пита
User avatar
antto
Потребител
Потребител
Posts: 36
Joined: 24 Aug 2007, 16:10
Skype: *нямам*
Location: 127.0.0.1

Post by antto »

един съвет към тези които се учат да правят карти или вече правят..

сигурно повечето от вас ползват (или ще ползват) zhlt (което е най-доброто решение)

там има една текстура "NULL"
съвета ми е при започването на нова карта, да създавате блоковете с тази текстура и след това вече да слагате нормалните текстури само върху лицата които ще се виждат с Texture Application Tool-а

тва е начин да улесните работата на компилаторите и да намалите r_speeds
така картата е по-оптимизирана отколкото ако разчитате само на компилаторите

за тези които не разбират каква е функцията на NULL ще поясня

при компилиране картата се превръща в хиляди триъгълници (лица)
всяко лице има една страна, от опакото не се вижда
всяко лице може да има само една текстура

когато обаче работите в Hammer-а там няма лица, а цели блокове
най-лесното което може да се направи е да си избереш текстурата и да направиш целия блок с нея, след което да оправиш текстурата само на лицето което се вижда, но другите лица? те може да останат след компилирането и да тормозят видеокартата
за това се ползва NULL текстурата, когато компилатора види лице с NULL текстурата той разбира че това лице не трябва да съществува
however блока все пак отива в hull файла и блокира player-а

NULL текстурата може да се ползва както при SOLID така и при Entity блоковете

да повторя още един път важното..
като строите, винаги почвайте с NULL текстурата, след това намествайте нормалната текстура само вурху лицата които ще се виждат
това ви забавя малко при процеса на построяване, но оптимизира картата!

PS: има и една друга текстура за оптимизиране (HINT) но тя е за Advanced mappers и няма да навлизам в подробности
за любопитните мога да спомена че тя помага на VIS да разцепи (ако е ползвана разумно) vis зоните и да подобри r_speeds

в изискванията за CS карти (на официалният сайт) влиза това максималния r_speeds да не е повече от 600 където и да е в картата (става дума за wpoly)
Last edited by antto on 25 Aug 2007, 00:11, edited 1 time in total.
User avatar
antto
Потребител
Потребител
Posts: 36
Joined: 24 Aug 2007, 16:10
Skype: *нямам*
Location: 127.0.0.1

Re: ИМАМ ЕДИН ВЪПРОС

Post by antto »

EnCo[R]E wrote:
venrad wrote:Първо искам да ти благодаря за изчерпателното обяснение за това как се правят карти.Моят въпрос е как мога да добавя текстури които не са във менюто на програмата ???? Аз направих една карта но искам да сложа на една от стените снимка на известен мъж. Ако е възможно как да го направя и кои програми ще са ми нужни.Благодаря предварително
Не съм сигурен дали ще стане ама... първо мисля че трябва да направиш картинката която искаш да сложиш като текстура в .wad формат... за тази цел ползвай Decal Converter или Half-Life Logo Creator. След това инсертваш в VHE вече направената от теб картинка в .wad формат и би трябвало да стане.
не не, тва е неразумно

за текстури има перфектна програма наречена Wally
тя създава както текстури за HL, така и пакети (.wad)
доколкото си спомням decal .wad-овете се компилират по-различно от обикновените текстурни .wad-ове (демек, има разлика)

текстурите сами по себеси са обикновени графични файлове (като 8bit BMP с палитра) които обаче следват някой правила
размерите трябва да са кратни на 16 пиксела
най-малката текстура може да е 16x16
след което може да има вече 16x32, 16x48, 256x16, 256x256
принципно може и 512x512 но недейте баш толкова огромни да ги правите

името на самата текстура е важно
има няколко резервирани текстури чийто имена по-добре да не ползвате (sky, aaatrigger... не мога да се сетя всичките сега..)

за текстура с дупка (последния цвят от палитрата се явява дупката) името трябва да започва със символа "{"
а за да прозира блока трябва да е Entity например func_wall с настроени RenderMode и RenderAmount
RenderMode може да е Texture (обаче лицето не се засенчва) или Solid (лицето се засенчва, но ръбовете са остри)
за водна текстура "!"
има и други префикси за други типове текстури..
Post Reply

Return to “Карти”