https://drive.google.com/open?id=0B8iuj ... mRFcGpJbWc
http://www.mediafire.com/file/99rqd3fhf ... shool.pptx
Code: Select all
Никой не може да оспори факта, че обучението на децата ни в училище е на светлинни години назад от съвременните технологии, с които си служат те извън училище.
В момента половината от училищата в страната все още използват черна дъска и тебешир. Въпреки, че държавата финансира оборудването на компютърни кабинети във всички училища в страната, голяма част от тях не се използват по предназначение.
При проведени в световен мащаб проучвания, относно обучението в училище, са били изтъкнати три основни проблема:
Обучението в училище трябва да цели подготовката на учениците за живота. Трябва да са конкурентноспособни и да могат да си намерят подходяща работа след завършването. Имайки предвид, че технологиите са неразделна част от всяка една професия, децата трябва да излизат от училище подготвени, да ги използват.
Технологиите са изключително полезни в ефективното учене в училище. Те могат да увеличат интереса на учениците към материала, който трябва да се усвоява.
Приложение на технологиите в училище, за развиване на уменията за екипна работа и учене, с цел постигане на по- високи резултати.
Тези основни въпроси налагат и промени в подхода на учителите към децата, за да постигнат по-високи резултати.
Технологиите биха позволили да се осигури индивидуален подход към всеки ученик. Така учителите ще могат да се фокусират към пропуските в знанията на всеки от възпитаниците си поотделно.
В началото на ноември 2006 г. в Национално природо-математическа гимназия стартира пилотния проект "Българското интернет поколение" с партньорството на Cisco Systems, БТК, МОН, БАМА и др. Във връзка с проекта Cisco дари на НПМГ модерна техника и съответните технологии, включващи безжична мрежа в гимназията, интернет телефония, съвременни мрежови устройства, виртуална частна мрежа. БТК пък осигури високоскоростен интернет достъп.
В Националната природо-математическа гимназия информационните и комуникационни технологии се използват главно в три аспекта:
Комуникация
Безжична мрежа
IP телефония
Видео-конферентна връзка
Администрация
Електронен дневник
Електронно обучение
Платформи за електронно обучение
Специализиран софтуер за обучение по математика
Многобройните справки, изисквани от МОН относно присъствия/отсъствия на ученици и учители, редовно оценяване и т.н., правят ръчното ежемесечно обработване на информацията на практика невъзможно. По тази причина все повече училища търсят възможности за съхраняване на данните в електронен формат и автоматичната им обработка. Различни варианти на електронни дневници се разработват, както от ученици, така и от ИТ специалисти.
Електронният дневник на НПМГ е разработен отново в рамките на проекта „Българското Интернет поколение". Дневникът дава възможност за съхранение и обработка на цялата
информация за персонала и учениците, налична и в хартиен формат.
Той поддържа функциите и на личното дело - за всеки ученик се пази снимка, както и годишните оценки и хорариума за период от 5 години. Така в края на обучението на ученика, данните за него могат да бъдат прехвърлени директно в дипломата и съхранени в архив.
1. Доказано е че игрите помага за преодоляването на болка.
2. Подобряване на зрението, след изследване на хора които играят видеоигри е установено че хората различават различните нюанси на цветовете. Доказано е че видеоигрите развиват много добро периферно зрение, по-добра ориентация и фокусиране. Също е доказано че при шофиране в мъгла играчите на видеоигрите се ориентират по добре и виждат на по големи разстояния и успяват да преодолеят ПТП с по бързи реакции.
3. Вземане на по бързи решения, взимане на 25% по-бързи решения от останалите.
4. Играчите могат да обръщат до 6 най различни неща едновременно, докато Non-gamers
може само до 4 неща едновременно.
5. Изследване показва, че видеоигрите могат да предадат прецизност. В това изследване се доказва, че хирурзите могат да подобрят тяхната прецизност в операциите когато са играли видеоигри. Тези хирурзи доказват с 27% по-бързо завършване на операция.
6. Професор Daphne Bavelier се занимава с хора имащи мозъчни травми психически и физически. Тя дава на пациентите си да играят с времето по-сложни игри. 40% повишаване на мозъчните връзки и дори има пациенти които са се излекували напълно.