Valve Hammer Editor :: Настройка и дискусия
Здравейте, имам проблем! Значи настройвам си hammer-a и стигам до слагането на блоковете с текстурите, но като направя блок с BLOCK TOOL и дам ентер би трябвало да се сложи определена текстура на блока ама при мен излизат някакви блокове(зелени, сини, жълти, бембени, ямайка( ), и т.н.)които са странни, ако някой знае как да си го гправя тва да каже PLS!
- iVoka
- CS-bg.info Admin
- Posts: 1325
- Joined: 29 Jun 2007, 12:21
- Favorite version: CS: 1.6
- Steam Community ID: ivobg92
- Contact:
Изтеглих си програмата инсталнах я сложих й ъпдейт 3.5 и настроих всичко както беше показано. Започнах да си правя карта, направих стени, таван, осветление и стартови позиций на играчите , сейфах си и натиснах F9 всичко направих както беше показано натиснах ОК но ми даде това http://teodorbb.hit.bg/dontsend.bmp
Нещо не мога да я намеря тая текстура NULL. И как се прави кошница ( за пазаруване ), и място за залагане на ц4 ?antto wrote:един съвет към тези които се учат да правят карти или вече правят..
сигурно повечето от вас ползват (или ще ползват) zhlt (което е най-доброто решение)
там има една текстура "NULL"
съвета ми е при започването на нова карта, да създавате блоковете с тази текстура и след това вече да слагате нормалните текстури само върху лицата които ще се виждат с Texture Application Tool-а
тва е начин да улесните работата на компилаторите и да намалите r_speeds
така картата е по-оптимизирана отколкото ако разчитате само на компилаторите
за тези които не разбират каква е функцията на NULL ще поясня
при компилиране картата се превръща в хиляди триъгълници (лица)
всяко лице има една страна, от опакото не се вижда
всяко лице може да има само една текстура
когато обаче работите в Hammer-а там няма лица, а цели блокове
най-лесното което може да се направи е да си избереш текстурата и да направиш целия блок с нея, след което да оправиш текстурата само на лицето което се вижда, но другите лица? те може да останат след компилирането и да тормозят видеокартата
за това се ползва NULL текстурата, когато компилатора види лице с NULL текстурата той разбира че това лице не трябва да съществува
however блока все пак отива в hull файла и блокира player-а
NULL текстурата може да се ползва както при SOLID така и при Entity блоковете
да повторя още един път важното..
като строите, винаги почвайте с NULL текстурата, след това намествайте нормалната текстура само вурху лицата които ще се виждат
това ви забавя малко при процеса на построяване, но оптимизира картата!
PS: има и една друга текстура за оптимизиране (HINT) но тя е за Advanced mappers и няма да навлизам в подробности
за любопитните мога да спомена че тя помага на VIS да разцепи (ако е ползвана разумно) vis зоните и да подобри r_speeds
в изискванията за CS карти (на официалният сайт) влиза това максималния r_speeds да не е повече от 600 където и да е в картата (става дума за wpoly)
Имаш някъква грешка..Кажи точно къде ти го дава това..teodorbb wrote:Изтеглих си програмата инсталнах я сложих й ъпдейт 3.5 и настроих всичко както беше показано. Започнах да си правя карта, направих стени, таван, осветление и стартови позиций на играчите , сейфах си и натиснах F9 всичко направих както беше показано натиснах ОК но ми даде това http://teodorbb.hit.bg/dontsend.bmp
Преинсталирах програмата. Вече всичко става освен на края когато дам f9 ми дава някаква грешка не не прави .bsp фаил. Мисля че проблема е в началните настроики кадето е build programs -> configuration не мога да дам Counter-strike. В него поле няма нищо и не мога да зо запилне кажете как това може да стане
Re: Ето как се правят карти
Напрайх го така както си го написал. От А до Я. И... уй! Мое ли да са толкова прости тия от Валве, бе?! Да ги ева в нещастниците, всичко е толкова усложнено... Защо не може да има един едитор като за NFS - CarEd или ZModeller, с които само отваряш файла *.viv и си едитваш колата. А тука... разархвираш едно, после второ, после стотното, пък сто и първото го слагаш при 304-тото и ако имаш поне малко късмет ще успееш да си редактираш/направиш карта...iVoka wrote:Здравейте. От тази тема ще се научите да правите карти за Counter Strike.
Преди да започнете, изтеглете си следните програми:
Valve Hammer Editor 3.4 и v3.5 Update
Zoners Compile Tools 2.5.3 Custom Build 1.7 - размер: 152 KB
Basic Pak-Explorer - размер: 76 KB
Ето ви и Професионалните файлове за работа с програмата !
Тях можете да изтеглите от Тук
Начина на инсталиране на професионалните файлове е следния ....
Разархивирате на десктопа ви, след това копирате halflife-cs_expert.fgd и го поставяте в
C:\Program Files\Valve Hammer Editor\fgd\counter-strike
След това трябва да копирате папката sprites и другите файлове от архива и да ги поставите в папката на хаммера
C:\Program Files\Valve Hammer Editor
Забележете професионалните файлове на тази картинка
Настройките ......
Инсталирате хаммера
След това правите настройките така
Забележка !!!
Последното е къде да ти се записват картите, настройте го така
x:\games\counter-strike\cstrike\maps
Game data files се настройва така
C:\Program Files\Valve Hammer Editor\fgd\counter-strike\halflife-cs.fgd а ако сте с професионалните настройки то следва да настроите така
C:\Program Files\Valve Hammer Editor\fgd\counter-strike\halflife-cs_expert.fgd
Следтова отиваме на Build programs
Забележка !!!
1вото е иконката на играта hl.ехе
последното се настройва така
x:\games\counter-strike\cstrike\maps
Като завъшите тук отивате в Textures
Там давате "add wad" и посочвате halflife.wad който се намира тук
x:\games\counter-strike\valve
Ето ви и картинка
Следтва Ок и край
Давате File->New и почвате картата
Ето и един tutorial :
http://www.egir.dk/index.php?page=vhe_start/vhe_start_eng.htm