Valve Hammer Editor :: Настройка и дискусия

Тук ще получите мнения за картите, направени от вас. Обсъждат се и всякакви въпроси, свързани с картите и mapping-а.
Post Reply
User avatar
CUULBULL
ИНСПЕКТОР
Posts: 120
Joined: 16 Dec 2007, 19:45
Favorite version: CS: 1.6

Post by CUULBULL »

Кажете каде е тази папка fgd че нешто не я намирам :cry: плс :arrow: :arrow: :arrow: Плс Плс
**X7#P!C**

Post by **X7#P!C** »

Здравейте, имам проблем! Значи настройвам си hammer-a и стигам до слагането на блоковете с текстурите, но като направя блок с BLOCK TOOL и дам ентер би трябвало да се сложи определена текстура на блока ама при мен излизат някакви блокове(зелени, сини, жълти, бембени, ямайка( :) ), и т.н.)които са странни, ако някой знае как да си го гправя тва да каже PLS!
User avatar
CUULBULL
ИНСПЕКТОР
Posts: 120
Joined: 16 Dec 2007, 19:45
Favorite version: CS: 1.6

Post by CUULBULL »

аиде моляви кажете каде да намеря тая папка fgd плс плс пишете :(
User avatar
iVoka
CS-bg.info Admin
CS-bg.info Admin
Posts: 1325
Joined: 29 Jun 2007, 12:21
Favorite version: CS: 1.6
Steam Community ID: ivobg92
Contact:

Post by iVoka »

T1E1D! wrote:аиде моляви кажете каде да намеря тая папка fgd плс плс пишете :(
Пускаш търсачката на Windows и пишеш fgd
User avatar
CUULBULL
ИНСПЕКТОР
Posts: 120
Joined: 16 Dec 2007, 19:45
Favorite version: CS: 1.6

Post by CUULBULL »

ok 10x


EDIT: намерих я мн благодаря :o :thankyou:
User avatar
CUULBULL
ИНСПЕКТОР
Posts: 120
Joined: 16 Dec 2007, 19:45
Favorite version: CS: 1.6

Post by CUULBULL »

Може ли да ми кажете : напражих 1 карта сичко както трябва влизам в цс пускам мапа и ме дропва от играта :?
**X7#P!C**

Post by **X7#P!C** »

help pls ! :(
DoMiNaTiNg

Post by DoMiNaTiNg »

deed wrote:това е много яко вече имам 6 карти :o :o :o
teodorbb

Post by teodorbb »

Изтеглих си програмата инсталнах я сложих й ъпдейт 3.5 и настроих всичко както беше показано. Започнах да си правя карта, направих стени, таван, осветление и стартови позиций на играчите , сейфах си и натиснах F9 всичко направих както беше показано натиснах ОК но ми даде това http://teodorbb.hit.bg/dontsend.bmp
DoMiNaTiNg

Post by DoMiNaTiNg »

Аз така и не схванах
WhaTTheFucK

Post by WhaTTheFucK »

antto wrote:един съвет към тези които се учат да правят карти или вече правят..

сигурно повечето от вас ползват (или ще ползват) zhlt (което е най-доброто решение)

там има една текстура "NULL"
съвета ми е при започването на нова карта, да създавате блоковете с тази текстура и след това вече да слагате нормалните текстури само върху лицата които ще се виждат с Texture Application Tool-а

тва е начин да улесните работата на компилаторите и да намалите r_speeds
така картата е по-оптимизирана отколкото ако разчитате само на компилаторите

за тези които не разбират каква е функцията на NULL ще поясня

при компилиране картата се превръща в хиляди триъгълници (лица)
всяко лице има една страна, от опакото не се вижда
всяко лице може да има само една текстура

когато обаче работите в Hammer-а там няма лица, а цели блокове
най-лесното което може да се направи е да си избереш текстурата и да направиш целия блок с нея, след което да оправиш текстурата само на лицето което се вижда, но другите лица? те може да останат след компилирането и да тормозят видеокартата
за това се ползва NULL текстурата, когато компилатора види лице с NULL текстурата той разбира че това лице не трябва да съществува
however блока все пак отива в hull файла и блокира player-а

NULL текстурата може да се ползва както при SOLID така и при Entity блоковете

да повторя още един път важното..
като строите, винаги почвайте с NULL текстурата, след това намествайте нормалната текстура само вурху лицата които ще се виждат
това ви забавя малко при процеса на построяване, но оптимизира картата!

PS: има и една друга текстура за оптимизиране (HINT) но тя е за Advanced mappers и няма да навлизам в подробности
за любопитните мога да спомена че тя помага на VIS да разцепи (ако е ползвана разумно) vis зоните и да подобри r_speeds

в изискванията за CS карти (на официалният сайт) влиза това максималния r_speeds да не е повече от 600 където и да е в картата (става дума за wpoly)
Нещо не мога да я намеря тая текстура NULL. И как се прави кошница ( за пазаруване ), и място за залагане на ц4 ?
npu3pa4eTo

Post by npu3pa4eTo »

teodorbb wrote:Изтеглих си програмата инсталнах я сложих й ъпдейт 3.5 и настроих всичко както беше показано. Започнах да си правя карта, направих стени, таван, осветление и стартови позиций на играчите , сейфах си и натиснах F9 всичко направих както беше показано натиснах ОК но ми даде това http://teodorbb.hit.bg/dontsend.bmp
Имаш някъква грешка..Кажи точно къде ти го дава това..
Andrey

Post by Andrey »

Преинсталирах програмата. Вече всичко става освен на края когато дам f9 ми дава някаква грешка не не прави .bsp фаил. Мисля че проблема е в началните настроики кадето е build programs -> configuration не мога да дам Counter-strike. В него поле няма нищо и не мога да зо запилне кажете как това може да стане :::bo:::
One Shot

Re: Ето как се правят карти

Post by One Shot »

iVoka wrote:Здравейте. От тази тема ще се научите да правите карти за Counter Strike.

Преди да започнете, изтеглете си следните програми:

Valve Hammer Editor 3.4 и v3.5 Update

Zoners Compile Tools 2.5.3 Custom Build 1.7 - размер: 152 KB
Basic Pak-Explorer - размер: 76 KB

Ето ви и Професионалните файлове за работа с програмата !
Тях можете да изтеглите от Тук

Начина на инсталиране на професионалните файлове е следния ....
Разархивирате на десктопа ви, след това копирате halflife-cs_expert.fgd и го поставяте в
C:\Program Files\Valve Hammer Editor\fgd\counter-strike
След това трябва да копирате папката sprites и другите файлове от архива и да ги поставите в папката на хаммера
C:\Program Files\Valve Hammer Editor

Забележете професионалните файлове на тази картинка
Image

Настройките ......
Инсталирате хаммера
След това правите настройките така
Image

Забележка !!!
Последното е къде да ти се записват картите, настройте го така
x:\games\counter-strike\cstrike\maps

Game data files се настройва така
C:\Program Files\Valve Hammer Editor\fgd\counter-strike\halflife-cs.fgd а ако сте с професионалните настройки то следва да настроите така
C:\Program Files\Valve Hammer Editor\fgd\counter-strike\halflife-cs_expert.fgd

Следтова отиваме на Build programs
Image

Забележка !!!

1вото е иконката на играта hl.ехе
последното се настройва така
x:\games\counter-strike\cstrike\maps

Като завъшите тук отивате в Textures
Там давате "add wad" и посочвате halflife.wad който се намира тук
x:\games\counter-strike\valve
Ето ви и картинка
Image

Следтва Ок и край
Давате File->New и почвате картата

Ето и един tutorial :
http://www.egir.dk/index.php?page=vhe_start/vhe_start_eng.htm
Напрайх го така както си го написал. От А до Я. И... уй! :x Мое ли да са толкова прости тия от Валве, бе?! Да ги ева в нещастниците, всичко е толкова усложнено... Защо не може да има един едитор като за NFS - CarEd или ZModeller, с които само отваряш файла *.viv и си едитваш колата. А тука... разархвираш едно, после второ, после стотното, пък сто и първото го слагаш при 304-тото и ако имаш поне малко късмет ще успееш да си редактираш/направиш карта... :x :x
Andrey

Post by Andrey »

Дръпнах пак програмата и успях. Вече става. :o
Може тука да не е мястото ама ша попитам някой знаели програмата с която се правят оръжията а не само техния цвят както е с HLMV?
Post Reply

Return to “Карти”